Eurovision

Eurovision

söndag 25 februari 2018

En liten grafik

Jag kan inte låta bli att lägga ut en bild jag har gjort, som jag publicerade på mitt Facebook häromdagen men som gott kan få ligga här också. :)
Det är en grafik, fast handritad av mig, över musikalisk kvalitet och attityd. Jag låter den tala för sig själv. (Klicka på den om den inte syns ordentligt.)

Är det så här det är ...?
Personligen tycker jag att rosa och gul stapel i själva verket är helt jämnlånga - det finns allt från jättedålig till jättebra musik såväl i som utanför MF/ESC. (Även om jag medger att MF i år inte precis ligger långt åt höger ...)
Så här kan man därför säga att jag själv resonerar.

Fast principen för mitt hjärtröstande är inte huggen i sten i och för sig. Det kan hända att jag delar ut ett hjärta eller två till någon som jag tycker borde lyftas fram av någon annan anledning än att låten är särskilt bra. Och ibland kanske jag hjärtröstar både i grund- och slutomgången, vilket då gör antalet hjärtan missvisande.
Men i det stora hela är detta min uppfattning. Kommentera gärna om du håller med eller tycker att jag är fullständigt felunderrättad och stöddig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar