Eurovision

Eurovision

söndag 18 september 2016

Nu kör vi!

Jaha, gott folk – välkomna till min nya blogg!

Fast eftersom det just nu är september och därmed lågsäsong i Eurovision- och Melodifestivalvärlden, så dröjer det väl kanske ett tag innan jag kommer igång med att skriva inlägg. Ni kan emellertid vara tryggt förvissade om att jag kommer att komma igång, och att det då sannolikt blir ganska mycket skrivet. För Eurovision Song Contest är ju onekligen ett av mina allra största intressen.
Det är också därför jag har bestämt mig för att ha en särskild blogg just för det ämnet. Jag har ju redan tidigare en blogg, Mitt liv som igelkott, där jag skriver om lite av varje och alltså även tidvis har knackat ner en hel del om Eurovision. Men jag har insett att det nog är mer praktiskt om jag utför en ”bloggdelning” och låter ESC- och MF-reflektionerna hålla till på en egen sida. Inte minst för att de som kommer in på bloggen för att läsa om ESC kanske inte är särskilt intresserade av att också se allt annat jag har på hjärtat – och tvärtom förstås, att de som vill läsa om andra saker inte ska behöva få en massa Eurovisionnördighet på halsen. :)

Hur som helst. Nu är Eurovisionbloggen officiellt igång, så ni kan ju hålla utkik här från och med nu ... om inte annat så kan ni titta in i februari 2017 när nästa cirkus drar igång, för då om inte förr blir det aktivitet här.
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar